Een leuke week met een super, fantastisch en geweldig weekend + vrije dag

27 februari 2017 - Colmenar Viejo, Spanje

Ik zal natuurlijk beginnen bij het begin, want je zult wel denken na het lezen van de titel wat is er dan allemaal gebeurt in dit weekend.

Vrijdag was het carnaval op school en ik verheugde me erop om lekker te gaan dansen en leuke dingen te doen net als in Nederland. Hier is het wel wat anders dan verwacht. De kinderen kwamen wel in hun uniformen naar school, omdat ze eerst in de ochtend nog gym zouden hebben. Na de gymles het 2e uur mochten ze eindelijk gaan omkleden. Ik zeg eindelijk, omdat de kinderen het zo jammer vonden dat ze nog niet hun carnavalskleren aan hadden. Wat zagen ze er allemaal toch leuk uit! Ieder op zijn eigen manier en iedereen was vrolijk en blij. Na het omkleden wilden mijn mentor en ik toch nog wat doen van een les, maar net op het laatste moment hebben we toch besloten om dit te laten varen. Dit hadden we besloten omdat ze natuurlijk toch heel enthousiast zouden zijn met hun kleren aan en daardoor zou er van de les toch niet zo veel komen. Ik heb toen met de kinderen op de tafel een modeshow gedaan en wat vonden ze het toch super leuk om op de tafel te mogen lopen haha. Ik riep toen iemand naar voren en daar vertelde ik dan wat over terwijl diegene over de tafel liep. Mijn mentor vond het zo'n leuk idee van mij dus wie weet doen ze het volgend jaar ook weer.

Zoals in het filmpje te zien heb ik dit weekend meer foto's proberen te maken. Er is van alles te zien: zo is er wat van de omgeving te zien en van het stappen op zaterdag.

Vrijdag:

Na de stage ben ik door gegaan naar het Scout hostel Madrid. Het zat wel wat ver uit de stad, maar ach voor die prijs was het wel te doen. Daar aangekomen ben ik ingecheckt en doorgelopen naar de 12 beddentellende kamer. Er waren al 2 andere mensen waar ik toen mee aan de praat geraakt ben. Een jongen (Alvin) uit Amerika en iemand uit Peru. Wat super leuk om hun verhalen te horen over waarom ze hier zijn. Van het ophalen van een visum tot het backpacken door Europa, zo inspirerend! Een hostel is wel een super plek om nieuwe mensen te ontmoeten. Toen kwam er ook nog een jongen binnen uit Rusland die hier was voor een Spaanse studie. Ook hij was nog niet zo heel oud en had het ook heel erg naar zijn zin net buiten Madrid, maar hij ging ook ieder weekend in een hostel slapen om zo te genieten van het stadse leven. De jongen uit Amerika vroeg me wat ik die avond zou gaan doen waarop ik aangaf dit nog niet te weten. Hij was in Amerika een dansleraar geweest en zei dat hij die avond wel graag zou willen gaan dansen. En daar kwam toen de uitnodiging om mee te gaan die ik met beide handen aangreep. Dus even snel mijn carnavalskleren uit gedaan en op naar de dansclub. Het was echt een super leuke ervaring, maar toch blijft het gek dat je zo vaak moet doorwisselen van partner. Ik weet niet of dat dat gebruikelijk is, want het was namelijk mijn eerste keer. Zo heb ik gedanst met oude mannen, grote mannen, maar ook jonge mannen. Leuk om te zien dat de leeftijd voor het dansen zo gevarieerd is. Of dit iets is wat ik vaker gaan doen daar ben ik nog niet uit.

Zaterdag:

Zaterdag nacht heb ik helaas super slecht geslapen. We waren dan wel op 3 uur pas terug, maar er lagen ook nog eens 2 mensen heel hard en constant te snurken. Die ochtend was ik ook al vroeg wakker geworden van mensen dus besloot ik om ook maar vroeg te gaan douchen en te ontbijten. Na het uitchecken snel de stad in om mijn koffer te droppen bij een vriend in de stad waar ik die nacht op de bank zou gaan slapen. Zoals je in het filmpje te zien ben ik die middag met 2 dames naar Case de Campo geweest. Dit is een soort groot natuurgebied waar je in de zomer lekker in het gras kunt liggen en van het water kunt genieten. We wilden naar een kabelbaan die daar ergens zou zijn en we wisten dat hij een begin en eindpunt zou moeten hebben. We zagen gelukkig de gondels wel maar het beginpunt was nergens te bekennen. Na de kabel te hebben gevonden zijn we uitgekomen bij het beginpunt. Wat was het toch een super mooi uitzicht vanuit de gondel!! Echt iets wat ik nog eens vaker zou doen. Na de gondel zijn we nog even de stad in gegaan om opzoek te gaan naar leuke kleren voor die avond. Gelukkig waren er deze week wel jurkjes in de winkels ( met Roxanne namelijk niet) en heb ik een super leuk jurkje kunnen scoren! Na het winkelen gingen we nog even naar hun appartement om om te kleden voor die avond en vanuit daar zijn we nog even wat gaan eten bij "steak and shake". Lekker een burgertje met frietjes lustten we allemaal wel. We hebben daarna nog wat met de andere vrienden ingedronken en zijn daarna naar Kapital gegaan. Gezellig met zijn alle gedanst en vooral erg veel plezier gehad. Helaas was diegene waar ik op de bank zou gaan slapen te dronken en kwam Kapital niet in. Ik kwam hier pas achter toen het bijna het eind van de nacht was. Gelukkig waren er nog genoeg mensen met een los matras op de grond en heb ik dus een matrasje uitgekozen.

Zondag:

Zondag was een erg rustig dagje, want ik heb heeeeel erg lang uitgeslapen. Ik was nog erg moe van de nacht ervoor en van de nacht die we toen hebben overgeslagen. Verder heb ik die dag nog een kamer bezocht die het toch niet helemaal was. De man was erg aardig maar toch een beetje een enge wijk om in te wonen.

Maandag:

Vandaag was ik lekker een dagje vrij dus wist ik dat ik veel voor mijn school zou kunnen doen, maar gister had ik nog een kamer gevonden op idealista waar ik deze ochtend zou kunnen komen kijken. Dus deze ochtend zat ik om 8 uur in de trein onderweg naar de kamer. Het was dan wel niet groot, maar wat een super locatie voor die prijs. Het is 200 meter van de hoofdstraat van Madrid. De slaapkamer heeft een plafond die erg laag is. Het is namelijk dat ik bijna moet kruipen om in mijn bed te komen, maar de vorige bewoonster heeft gezegd dat dit snel went dus ik ben benieuwd WANTTTT: vanaf aanstaande zaterdag ben ik officieel een Madrileense! Het contract is getekend, de borg betaald en ik heb er super veel zin in!!

Bij jullie is de carnaval nog in volle gang en ik merk nu ik hier zit hoe erg ik van carnaval hou!! Ik mis het echt, maar hier zijn ook zeker zo'n leuke dingen dus ik verveel me zeker niet!

Dus al met al een super leuk, geweldig en fantastisch weekend. Bedankt voor het lezen en kijk ook even het filmpje als je wil! Reacties zijn van harte welkom

1. Antoon vd steen:
    28 februari 2017
    Hoi Annelijn,
    Wat fijn dat het toch nog (relatief) snel gelukt is om een kamer te vinden. Wij zijn heel benieuwd hoe jij van de week kruipend in jouw bed moet komen. Maar dat gaan we het zien!
    We verheugen ons erop om jou te mogen bezoeken in Madrid.
    En een Madrileense klinkt weer heel anders dan een Reekse :-)!!
    Heel veel liefs uit Reek xxxxxx
  2. Daniëlle vd Steen:
    3 maart 2017
    Hoihoi ann! Ik heb flink wat leeswerk in te halen hier op jouw website..... maar ik doe het graag dus ik ga nog maar eventjes door! Vind het zo jammer dat ik niet met papa en mama mee ben gegaan :( maar ik kan jullie d.m.v de Vlog prima bij houden haha! Ik mis je en nog veel plezier met papa en mama daar! Liefs en dikke kus van mij!