Laatste dag stage en in Madrid

19 april 2017

Daar zitten we dan het laatste verslag te typen hier in Madrid. Wat is het raar, maar ook fijn om weer naar huis te gaan. Ik ga weer al mijn vrienden en familie zien en daar kijk ik erg naar uit. Voor de stage en het heerlijke weer zou ik zeker nog wel tot het eind van het schooljaar hier willen zijn maar dat zal helaas niet kunnen.

Maandag had ik nog een dagje vrij en heb ik mijn koffer vast voor een groot deel ingepakt, want dinsdag en woensdag had ik nog stage. Gelukkig kon ik van Chelsea een ding lenen om mijn koffer te wegen. Hij gaf alleen wel iedere keer iets heel anders aan. De ene keer 20.6 kg en de andere keer weer 22.1 kg, dus we zullen er op het vliegveld achter komen. Die middag ben ik nog met Chelsea de stad in geweest om voor haar ook de laatste cadeautjes voor thuis te gaan kopen. Ik heb ook al mijn souvenirs nu gekocht en gelukkig paste die ook nog net in mijn koffer. Aan het eind van de middag ben ik ook voor het laatst naar de bijles gegaan. We hebben vadertje en moedertje gespeelt met de jongste. Wat was het leuk om die jeugdherinneringen op te halen. Ook hebben we geleerd hoe te tellen in het Nederlands, dus al met al veel gedaan. Met de middelste heb ik het boek Mees Kees gaat op kamp gelezen. We wilden er ook een stukje film bij kijken, maar omdat het een typisch Nederlandse film is en omdat we in Spanje zijn deed hij het niet via Netflix.

Dinsdag mocht ik dan eindelijk weer naar stage. Wat leuk om al die blije snoetjes dan weer te zien. Even lekker een knuffel gekregen van allemaal en toe moest er toch echt weer gewerkt worden. Ik had de hele ochtend een terugkomdag met mijn school in Nederland, maar omdat ik hier in Madrid ben moest dit via skype gebeuren. De verbinding was helaas erg slecht en ik heb er daarom ook niet heel veel van mee gekregen. De rest van de dag heb ik begeleid tijdens de lessen die er toen plaats vonden. Die avond ben ik voor het laatst naar de Vips geweest met Chelsea. We konden niet geloven dat we er nooit meer naar toe konden gaan dus we moesten het even goed afsluiten. Ik een heerlijke hamburger een Chelsea een spareribje. Nouja zeg maar een SPARERIB. Het was daarom ook zeker super goed!!! We hebben lekker geklets over de tijd hier en over vanalles en nog wat. Eenmaaal thuis nog even met Lennard gebeld, want die was afgelope weekend op weekend weg geweest dus het was ook weer fijn om hem even te zien!

Nu begint mijn laatste stage dagje hier. Op de dagelijkse mail heeft de directrice ook speciaal benoemt dat ik weg ga en dat iedereen me zal missen. Dat voelt dan toch extra speciaal. Vanavond nog even lekker eten met de meiden bij Goiko Grill. Een daarna hopelijk toch een beetje slapen vannacht! Dan zal morgen rond half 8 de wekker gaan en zal ik richting Sol om vanuit daar de trein en metro te pakken naar het vliegtuig. Dan hopen op een rustige en goede vlucht en dan kan ik eindelijk weer iedereen in de armen sluiten. MAAR laten we niet te ver vooruit lopen eerst nog super genieten van de kinderen hier, het eten vanavond en al het andere wat Madrid te bieden heeft.

Fijne dag en tot snel!!

Liefs en kusjes Annelijn

1. Martino Bianco ;-):
    19 april 2017
    Lieve Annelijn, net je verhaal gelezen en ik weet nog je eerste verhaaltje toen je net in Madrid was en nu kom je morgen weer naar huis. Ik heb het je al vaker geschreven dat je trots kunt zijn voor de persoon die je bent en de indruk die je achterlaat in Madrid. Deze positieve indruk neem je mee in je bagage en zal de basis zijn voor je toekomst en die basis nemen ze nooit meer af. Wie kan er zeggen dat ze een stage hebben gelopen in het buitenland. Geniet nog van je laatste dagje daar in Madrid en sluit het goed af. Als je morgen weer terug bent zullen de indrukken pas een grote rol gaan spelen en dan pas zul je merken wat je de afgelopen maanden beleefd hebt. Tot gauw en morgen een goede vlucht @ home xxx van Martin.