Malaga en Aranjuez

11 april 2017

Afgelopen weekend ben ik naar Malaga geweest met 5 andere meiden. Na een 6 uur durende reis waren we eindelijk in het prachtige Malaga. En wauw wat was het mooi! We hebben de eerste dag lekker rustig aan gedaan. We zijn wat door de stad gelopen en hebben een cocktail gedronken aan het water. 'S avonds zijn we eerst naar de supermarkt geweest en hebben daar eten gekocht voor de avond. We zijn toen met tassen vol naar het strand gelopen en hebben daar gezellig gegeten en gekletst. Daar zagen we ook in grote letters Malaga. Dat was natuurlijk een fotootje waard zoals je in het filmpje kan zien.

Zondagochtend hebben we eerst een beetje uitgeslapen en zijn daarna begonnen met het weer inpakken van de spullen. Ik zou samen met Chelsea en Lidia doe avond nog terug gaan naar Madrid en de 3 andere bleven nog een nachtje langer. Zij hadden voor die extra nacht een hostel geboekt en daar konden we dan ook mooi onze spullen opslaan. De huisbaas van het appartement die we hadden gehuurd had een heel lijstje gemaakt met dingen die de moeite waard waren om te zien, lekkere restaurantjes om te eten en nog veel meer. Zo kwamen we die ochtend uit bij een lekker restaurantje bij ons op de hoek. Daar hebben we toen lekker gegeten waarna onze wegen gingen scheiden. We hadden namelijk afgesproken dat iedereen mocht doen doen wat ze wilden. Dus 2 wilden naar het strand en ik met de 3 andere meiden gingen nog dingen bekijken in de stad. Zo hebben we daarna mogen ervaren hoe ze Semana Santa vieren. Het was een enge, maar onvergetelijke ervaring! Dit is iets wat ik waarschijnlijk nooit echt meer zou zien. Het was een processie die de hele dag duurde waarbij zowel jong als oud liep in pakken met punt mutsen op. We zijn daar even naar blijven kijken, maar besloten daarna toch door te lopen want we wilden nog meer zien in de stad. We zijn toen doorgelopen naar een oud Romeins theater met oudere vervalle delen van een soort kasteel. Daar hebben we genoten van het prachtige uitzicht. Helaas vloog de tijd en hebben we snel de spullen weer opgehaald bij het hostel en hebben we ons laatste drankje gedronken aan de haven. Dit was de 2e keer dat we daar gingen zitten, want toen we daar de eerste keer waren kwam er een ober naar ons toe en hij zei: " sweeties for sweeties' en gaf ons daarna snoepjes. Een hele slechte openingszin, maar he snoepjes werken wel bij meisjes. Daarna zijn we met zijn alle naar de bus gelopen die uiteindelijk niet bleek te rijden. Om alsnog optijd te komen bij de andere bus hebben we een taxi genomen. Net 10 min voor vertrek waren we er. De rest van de reis hebben we een film gekeken en lekker uitgerust na zo'n super weekend. In de bus zat namelijk een super technische tablet waarop je film kon kijken, muziek kon luisteren en nog veel meer. Om 1 uur weer lekker in mn eigen bedje.

Gister heb ik lekker wat gewinkeld in de stad. Helaas niet gevonden wat ik zocht, maar ik heb nog even de tijd om te zoeken.

Vandaag ben ik alleen naar Aranjuez gegaan. Dit is een dorpje ten zuiden van Madrid. Ik heb het paleis bezocht en ben in 2 super grote tuinen geweest. Het was echt een super mooi dorpje. Ik zal wat foto's online zetten zodat jullie ook een klein beetje mee kunnen genieten. Helaas mocht ik in het paleis geen foto's maken.

De spreuk van vandaag is: plezier is nooit tijdelijk, want de indruk die het achterlaat is blijvend.

Allemaal nog een fijne avond en tot snel!! Liefs en kusjes van mij

1. Antoon vd steen:
    11 april 2017
    Dag Anne als ik de foto's zie en het filmpje dan was het weer een geslaagd weekend voor je , natuurlijk met zulk warm weer kan het haast niet anders . Het is idd wel een beetje eng als die mensen in die processie ziet lopen ,maar het is natuurlijk een oude traditie dus ook wel mooi om het een keertje te zien. Weet je nog die processie in dat dorpje net onder Barcelona met al die grote poppen dat was toen ook leuk om te zien . Ook super dat je er alleen vandaag er op uit bent gegaan om iets leuk te gaan bekijken. Geniet nog van je vrije dagen en succes met je afstudeer gesprek morgen voor de stage van volgend jaar. groetjes and enjoy the day