Vrolijk Pasen

16 april 2017

Allemaal vrolijk Pasen! Hopelijk hebben jullie al het lekkere eten voor Pasen al achter de kiezen en hebben jullie alle eitjes ook gevonden.

Woensdag ben ik samen met Chelsea naar Retiro geweest. Dat is een heel groot park net aan de rand van het centrum. Het is hier altijd lekker om uit te rusten. Ik had wat drinken en lollies gehaald en die hebben we daar lekker genuttigd. Die dag was het ook weer lekker 27 graden en we vonden het eigenlijk fijn om een keer naar het water te gaan. Helaas heeft Madrid geen rivier of meer en zijn we opzoek gegaan naar een plek waar ze dat wel hadden. Chelsea moest daarna door naar stage en ging ik me voorbereiden op het sollicitatiegesprek die middag. Het gesprek ging naar mijn mening erg goed, maar later deze week heb ik gehoord dat ik het helaas niet ben geworden. Net als andere tegenslagen is het we hebben ervan geleerd en nu op naar het volgende. Er is namelijk nog geen probleem, want er komt een tweede ronde.

Donderdag ben ik met Chelsea naar de VVV gegaan om te vragen waar we misschien konden kanoë en gelukkig hadden ze een plaats in provincie Madrid. Daar waren we erg blij mee wat dan konden we gratis reizen. De planning was dan om dat op vrijdag te doen. De rest van de dag hebben we lekker rustig aan gedaan.

Vrijdag zijn we dus om 11:30 uur met de bus naar het kanoë gegaan. Het plan was om 2 uur te kanoë en daarna te gaan klimmen in de bomen, maar doordat we er een beetje laat waren kon het klimmen helaas niet door gaan. Dus besloten 5 mensen wel te gaan kanoë en ik met een meisje bleven aan de kant. Het was namelijk erg stil water en ik was gewend om een route te kanoë en dan met een bus terug te gaan, maar hier moest je heen en weer. Ik vond het helemaal niet erg want ik heb lekker uitgerust. Die avond hebben we echt Nederlandse frietjes gegeten.

Gister heb ik eerst lekker uitgelapen en ben daarna wat gaan ontbijten beneden waar na er aangebeld wordt. Ik verwachtte niemand dus ik nam niet op. Daarna werd er op de deur geklopt. Ik dacht ik zal toch maar even de deur open maken en daar stond hij dan: een klein mannetje met een schroevendraaier. Ik wist eerst niet waarvoor hij kwam want hij sprak geen Engels. Ineens kreeg ik een heldere ingeving!! De douchekop was al een week kapot en hij kwam hem maken. Ik was dolblij, want met een slang je haar wassen is niet heel erg ideaal. Dus ik heb hem gelijk die avond uitgeprobeerd en het was echt hemels. Die middag ben ik alleen naar Manzanares terug gegaan, want ik wilde nog graag in de bergen lopen. Dus even de bustijden checken, want je weet maar nooit in het weekend. Het was goed dat ik dat had gedaan, want ze gingen in stuk minder vaak in het weekend. Daar aangekomen even langs de VVV om de route te vragen en even langs de supermarkt om wat drinken in te slaan. Daar raakte ik aan de praat met een Amerikaan die ook naar de bergen ging, maar ik moet nog even wat halen in een winkel dus gingen we na een stukje wandelen toch weer uitelkaar. Die middag hebben ik heerlijk gewandeld en genoten van de natuur! Het was echt heel rustgevend. Rond 5 uur besloot ik om toch maar terug te lopen want het was nog 1,5 uur lopen naar de bus. Na een stukje rennen had ik net de bus gehaald. Toen thuis heerlijk de douche in en door naar het stappen. Die avond was ik al niet lekker en tijdens het stappen werd dat alleen maar slechter dus besloot ik al eerder terug te gaan. Na een half uurtje wandelen was ik weer lekker in mijn eigen bedje.

Vannochtend werd ik rond 11:30 uur weer wakker en zag ik allerlei foto's voorbij komen met lekker eten voor Pasen. Ik moet zeggen dat ik dan familie en vrienden nog meer mis! Over 4 dagen ben ik al weer thuis en dan zal ik waarschijnlijk Madrid weer erg missen dus allebei heeft iets. De rest van de middag hebben we met wat Nederlandse mensen in het park gezeten! De meeste mensen gaan deze week naar huis dus we gaan het de komende dagen nog gezellig afsluiten. Dus nog leuke dingen voor de boeg! Ik kan ook vandaag inchecken en dat ga ik dus zo nog even doen!! Allemaal nog fijne paasdagen en tot snel!!

De spreuk van vandaag is: Het leven is te kort en te onvoorspelbaar om het niet volledig in te vullen zoals JIJ het wil.

Liefs en kusjes Annelijn

1. Antoon vd steen:
    18 april 2017
    Dag Anne wat heb je weer veel dingen beleefd en wat gaat de tijd toch snel zo geef je een feestje dat je naar je buitenland stage in Madrid gaat en nu komt de dag al in beeld dat je weer naar het gezellige Reek komt. Geniet nog van je 2 dagen op je engelse school en met je vriendinnen en natuurlijk nog van het lekkere weer daar want hier heb je wel een jas nodig .groetjes
  2. Leonie:
    Hoi Annelijn,
    Wat gaat de tijd idd snel! Donderdag weer lekker thuis is ook weer iets om naar uit te kijken. Maar je kan dan terug kijken naar een geweldige ervaring in je leven die je nooit meer vergeet! En wat een mooie omgeving daar. Die bergen..geweldig! Wij wensen jou een hele goede terug reis en geniet nog van de laatste daagjes daar zodat je het heel fijn kunt afsluiten! Groetjes de Steentjes uit Veghel.
  3. Mariette:
    Hoi Annelijn
    Idd nog 2 dagen en dan ben je weer thuis.
    Wat heb je veel meegemaakt en genoten in Madrid.
    Een hele belevenis en waar je leuk op terug kunt kijken.
    Geniet er nog van en tot binnenkort.
    Goede terug reis, en die jas die heb je inderdaad nodig.
    Groetjes