Lekker rustig aan

5 februari 2017 - Colmenar Viejo, Spanje

Vandaag is alweer de 3e verblijfsdag bijna afgelopen. Na heerlijk een beetje uitgeslapen te hebben werd ik vanochtend om half 11 wakker. Vannacht had het erg hard gewaaid en was ik daar een aantal keer wakker van geworden. Daarom was ik super blij dat ik wat kon uitslapen vandaag. Na een heerlijke douche ben ik begonnen met het uitpakken van mijn koffer. De kast wordt meteen goed gebruikt, want alle stukjes van de plank liggen vol met spullen. Ook alle kaartjes en cadeautjes staan mooi uitgestald in de kamer. Zo voelt het toch een beetje als mijn eigen plekje waar de mensen zijn die ik lief heb.

De rest van de dag ben ik nog bezig geweest om wat dingen voor morgen voor te bereiden. Een aantal formulieren moesten vertaald worden naar het Engels en dit was een goed moment om dat nog even te doen. Ook heb ik vandaag nog wie is de mol gekeken. Wat was het een leuke aflevering! Ik kijk nu al uit naar volgende week!

Om 17.00 uur werd ik gevraagd of dat ik mee ging naar een toneel stuk. Ik dacht dat ik dat wel erg leuk zou vinden, maar als het in het Spaans is zou het voor mij wat moeilijk zijn om te volgen. Antonia gaf aan dat het Nederlands zou zijn en dat er voor de Spanjaarden een soort ondertiteling zou zijn. Het was een stukje dat heette 'Orlando de verginia woolf'. Het was voor mij een beetje de vraag waar het stuk nu over ging. Het was een soort monoloog die een mevrouw vertelde over Orlando. Leuk om een keer zo mee te maken, maar ik denk dat dit voor mij niet voor herhaling vatbaar is.

We zijn na de voorstelling door gelopen naar een soort café 'atrium'. Dit was een hip en nieuw tentje. We hebben hier wat gedronken, wat gegeten en nog gezellig wat gekletst. Dit was een dag waarin in lekker heb kunnen wennen aan het leven hier. Morgen begin mijn dat pas echt waarvoor ik hier naar toe ben gekomen: mijn stage bij King's college. De spanningen zijn toch wel aanwezig, maar ik heb er zeker heel veel zin in! Morgen hoor je meer van mijn eerste ervaringen van de school. Ook zal ik proberen wat foto's te maken.

Bedankt voor het lezen en een fijne nacht!

Xjes Annelijn

1. Antoon vd steen:
    Hoi Anneke,
    Heerlijk z'n dagje voor je stage. Leuk verhaal weer! Je maakt veel verschillende dingen mee. Leuk voor je.
    Heel veel succes vandaag, zet um op, maar dat gaat jou wel lukken.
    Liefs, mama xxxxxx
  2. Mariette:
    Hoi Annelijn
    Lekker een rustig dagje gehad, en de laatste dingen geregeld.
    Super.
    Leuk dat ze mee hebben gevraag naar het toneel stuk.
    Veel succes op je 1e stage dag.
  3. Oma:
    Lieve Annelijn,
    Lk hoop dat je gauw goeie aard krijgt in Spanje. Hopelijk is de school goed bevallen. Ik ben nu in Reek en heb lekker gegeten. Het zal best wel wennen zijn voor je zo laat eten. Leuk dat jij vanalles probeert uit de Spaanse keuken.
    Het allerallerbest Annelijn, ik volg jouw verhalen natuurlijk ook!
    Binnenkort schrijf ik je weer.
    Liefs, oma