Week 3 hier

23 februari 2017 - Madrid, Spanje

Het lijkt nog op de dag van gister dat ik zei dat ik hier al twee weken zat en nu zijn we al een week verder. Wat vliegt alles toch voorbij. Een paar uur geleden zat ik nog te skypen met mijn ouders en volgende week zijn ze gewoon hier. Het is zo onwerkelijk.

Vandaag was weer een 'gewone' dag op Kings College. Deze ochtend begonnen ze met zwemmen en ik kreeg daar de serieuze taak om te observeren. Dit heb ik natuurlijk heel zorgvuldig gedaan. Erg leuk om zo mee te maken, maar ik vind het vooral super goed dat de leerlingen op school zwemles krijgen. In Nederland is dat helaas op steeds meer basisscholen afgeschaft, maar het zou zo goed zijn als ook zij dit weer zouden gaan invoeren. Je kunt gewoon aan hun gezichtjes zien dat ze het heel leuk vinden om te doen.

Tijdens de rekenles heb ik twee leerlingen begeleid die de klok nog erg moeilijk vinden. Ik heb ze eerst stap voor stap nog eens de minuten uitgelegd en steeds een beetje meer. Uiteindelijk begonnen ze het al wat beter te begrijpen. Morgen wil ik graag met ze alleen gaan zitten en daar een klok gaan maken zodat ze zich bewust worden van hoe een klok in elkaar zit. Daar moet ik helaas wel ergens tijd voor zien te maken.

Ook hebben ze assembly gehad vandaag. In die tijd hebben wij als leerkrachten van leerjaar 3 en 4 een vergadering gehad. Wat is het dan toch fijn voor de leerkrachten dat dat tijdens de schooluren kan ipv. na schooltijd. Dit scheelt zo veel tijd. Net als de leerkrachten in Nederland moeten de leerkrachten hier ook een clubje begeleiden. Mijn mentor begeleidt leerlingen met 'the rainbowtest'. Dit is een rekentest die ze een paar keer in de maand krijgen. Ze gaat dan met hun kijken hoe ze die opdrachten dan goed zouden kunnen maken. Ik ga volgende week ook daar mijn steentje aan bijdragen.

Bij jullie begint morgen de carnaval en ik hoop dat jullie er allemaal heel veel zin in hebben. Ik merk nu als echt Brabander dat ik de carnaval ook echt heel erg ga missen. Dit is toch altijd een moment in het jaar waar ik echt heel erg van geniet. Lekker verkleed gaan, gek doen en gezellig met je vrienden en vriendinnen op pad. Gelukkig voor mij vieren ze het hier ook soort van. Hier is het namelijk heel anders als in Nederland. Morgen komen alle kinderen verkleed op school en hebben we 's ochtends gewoon een lesprogramma. In de middag gaan we dan leuke dingen doen, zo wordt er in een lokaal film gekeken, in de andere lekker gegeten en in weer een andere gezellig spelletjes gedaan. Ik dacht voor ik hierheen ging dat het ook wel met hossen zou zijn, maar dat is helaas niet zo. Toch kijk ik er ook heel erg naar uit. Mijn kostuum hangt al klaar om morgen aan te trekken.

Morgen is het dan ook weer lekker weekend, altijd weer iets waar ik ook altijd erg veel zin in heb. Gezellig gaan dansen met nieuwe mensen en vooral lol maken in 'the big city' Madrid. Dit weekend ga ik gezellig in de stad slapen zodat ik mijn tijd daar optimaal kan indelen. Morgen ga ik meteen uit stage door naar een hostel waarna ik lekker wat in de stad ga wandelen. Zaterdag is de planning om gewoon lekker naar een park te gaan en daar lekker van de zon te gaan genieten. Misschien ga ik die dag ook maar eens een bierfiets uittesten hier. Dan wel geen bier voor mij, maar Sangria lusten we ook wel. Die avond weten we nog niet zo goed waar we heen gaan. Zoals een vriend hier al zei, als we het niet weten dan zal het waarschijnlijk gewoon weer gezellig Kapital worden en dat is iets waar ik geen bezwaar mee heb. De zondag wil ik nog wat museums gaan bezoeken, zodat ik volgend weekend weet waar ik mijn ouders mee naar toe kan nemen.

Een weekend vol leuke dingen dus! Ik heb me voorgenomen om dit weekend heel erg veel foto's te maken, omdat ik dat helaas vaak vergeet te doen. Dus je kunt na  het weekend erg veel foto's gaan verwachten. Ik kijk nu al uit naar het schrijven van mijn verhaal over het weekend. Ook mag ik vanaf vandaag weer een cadeautje uitpakken. Iedere dag kijk ik in mijn kast en denk ik: zal ik hem nu open maken maar dan denk ik als ik het vandaag doe moet ik een hele week wachten voor de volgende. Het is echt super super leuk dat ome Dennis en tante Nicole dit voor mij hebben geregeld. Echt een super peetoom en peettante!

Allemaal een super gezellig carnavalsweekend! Pas goed op jezelf! Genoeg biertjes en wijntjes drinken, want dat is ook zeker iets wat ik ga doen! Tot maandag!

Xjessss Annelijn

1. Antoon vd steen:
    23 februari 2017
    Dag Annelijn toch weer een leuke week gehad waarin je veel dingen hebt meegemaakt van ziek zijn tot een kamer gaan bekijken ,wat helaas een kleine teleurstelling is geworden maar morgen kan de carnaval op zijn Spaans dan beginnen .Je doet het super , al die dingen die op je weg komen pak je aan ,toppie. Mama en ik hebben er heel veel zin in om jou volgende week te zien in Madrid en hopelijk schijnt de zon net zoveel als deze week. Veeeeeel plezier dit weekend en take care.xxxxx van mama en papa
  2. Nicole:
    24 februari 2017
    Lieve Annelijn,

Fijne carnaval op school en een heeeeeel fijn weekend.
  3. Martino Bianco ;-):
    24 februari 2017
    Hoi Annelijn, ik word misschien eentonig maar wat een leuke verhalen die je steeds weer schrijft. Het feit dat je schrijft dat het allemaal zo snel gaat wil maar een ding zeggen nl dat je het naar je zin hebt. De manier waarop je daar opgenomen bent in de groep zegt al meer dan genoeg. Super ook dat je zo veel onderneemt zowel op school als in je vrije tijd. Geniet van alles waar je nu mee bezig bent, zodat je later er met een goed gevoel op terug kunt kijken. Ook tof dat Lennard naar je toekomt en volgend weekend je ouders, heb je weer iets leuks om naar uit te kijken. Ik wens je een fijnfisje mee dun carneval alaaf xx;-)
  4. Els:
    25 februari 2017
    Nou Annelijn, het klinkt allemaal goed daar, blijf vooral genieten en denk erom niet teveel Sangria, dit kan wel eens voor hoofdpijn zorgen. Als je maar zorgt dat je iets van te voren gegeten hebt, dan komt ook dit helemaal goed. Fijn dat je ouders er volgende week ook van kunnen genieten van de mooie en gezellige plek waar jij op dit moment vertoefd. Veel succes en niet te gek daar met dat Spaanse carnaval. Groetjes en liefs uit Vinkel.