World week

28 februari 2017 - Madrid, Spanje

Deze week is het World week bij mij op stage. De hele week staat in het teken van de wereld. Zo was het vandaag ‘maths day’. Alle leerkrachten van jaar 3 hadden een reken les voorbereid dat in het teken stond van de wereld. De activiteit voor onze klas had ik voorbereid. De activiteit begon met een mindmap over de wereld, welke continenten zijn er en wat weet je daar allemaal van. De klas werd daarna op gedeeld in 6 groepjes en werd een tafelgroepje toe gewezen. Daar lag dan een wereldkaart, post-its en verhaaltjessommen. Het doel van deze activiteit was het leren samenwerken en het maken en oplossen van verhaaltjes sommen met x en : . Dit hebben we toen 4 keer gedaan met alle klassen van jaar 3. Ook de andere leerkrachten hadden hele verschillende dingen gedaan. Bij hen ging het over meten, 2d figuren en tijdzones. Ik vond het echt heel leuk om te doen en ook leuk om de ideeën van de andere leerkrachten te horen.

Een paar uur geleden stond ik nog in de keuken een lekker pastagerecht te maken. We hebben een pasta met champignons, prei, ui en scampi’s gemaakt en dan nog wat gekke kruiden en wijntjes erbij. Het was echt heel lekker alleen hield ik niet zo van de scampi’s, maar ieder zijn smaak. Ook heb ik nog even mijn laatste wasje hier gedraaid zodat ook dat morgen nog in mijn koffer kan. Ik kijk echt heel uit naar donderdag! Dan ga ik met mijn koffers naar school waarna ik na school naar het vliegveld ga. Ik krijg er steeds meer zin in om mijn eigen kamer te hebben in het hart van Madrid. Vanaf dan weer een nieuwe avontuur die gaat beginnen.

Morgen is er weer een nieuwe dag stage en het zal dan gaan over een land in de wereld. Ik ga het samen met mijn mentor hebben over het land Gambia. We gaan het hebben over de taal, de cultuur en de gewoontes daar. We beginnen met het lezen van een verhaal en gaan daarna nog een quiz houden over het land. Dit doen we voor alle 4 de klassen zodat zij ook zo veel mogelijk leren over plekken van de wereld.  Ik denk dat dit goed is zodat ze ook weten dat de wereld groter is dan het geen waar zij besef van hebben.

Vandaag is het verslag wel wat korter dan normaal, maar voor mij word het steeds ‘normaler’ om hier te zijn. Ik raak gewend aan mijn leven hier, maar natuurlijk mis ik wel alle lieve mensen in Nederland. Ik zal morgenavond de dag weer op een wat langere manier proberen te omschrijven, maar voor nu is dit het einde van deze dag.

Iedere slaap lekker en tot morgen!