Het begin van mijn grote avontuur

2 februari 2017 - Madrid, Spanje

Vandaag was dan de dag daar: het vertrek naar Madrid.  Om half 2 reden we ( papa, mama, Danielle, Lennard en ik) naar Eindhoven Airport. Na even wat rondlopen kwamen we erachter dat het dek dicht was en dat ze mij dus ook niet zouden kunnen zien opstijgen. Dus dan maar weer naar beneden om dan toch verder te gaan met het moeilijke gedeelte: het afscheid. Het viel me toch erg zwaar, maar na die laatste kussen was het toch echt tijd om door te lopen naar de douane. Eenmaal door het eerste poortje kwamen we bij de scanapparaten. Natuurlijk mijn jas en alle sieraden in een bak gedaan, maar ook mijn laptop moest uit de koffer in een aparte bak met de tas erbij. Alles ging er goed door behalve mijn laptoptas. Die hielden ze nog even achter en ik kwam er al snel achter waarom, ze dachten dat ze wat aparts in de tas hadden aan getroffen. Gelukkig naar een controle bleek er niks aan de hand en mocht ik alsnog doorlopen.

De mensen waar ik de komende tijd bij ga leven houden van witte port dus was ik daar opzoek gegaan naar de witte port. In de schappen gekeken, maar niet gevonden wat ik zocht dus had ik even wat hulp gevraagd. Na al de flessen port te hebben gecontroleerd hoopten we de goede te hebben gevonden. Na een half uurtje mocht ik al naar de gate om daar het laatste obstakel te trotseren voor ik naar het vliegtuig kon.

Ik liep richting het vliegtuig en zag dat ik daar werd uitgezwaaid door mijn ouders,zusje en vriend. Dit was echt heel leuk! Eenmaal mijn stoel gevonden gingen we al vrij snel opstijgen. Het was een vlucht met best wat turbulentie. Dit had ik nog niet eerder gehad dus was best even schrikken.

Na 2,5 uur was ik al weer veilig aan de grond. Na het ophalen van de koffer liep ik door naar de hal waar Karel en Antonia al stonden te wachten met een bordje met mijn naam erop. Dit voelde erg speciaal! Na het installeren van mijn spullen in de kamer gingen we om 10 uur aan tafel om nog lekker te eten. Dit is nu nog even wennen zo laat eten, maar Karel vertelde me dat dit wel snel wend dus ik ben benieuwd.

En nu zit ik hier en is het inmiddels precies 00:00 uur en ga ik toch echt na deze lange en spannende dag mijn ogen dicht doen.

Bedankt voor het lezen van deze dag! Reacties zijn altijd super leuk!

1. Daniëlle vd Steen:
    3 februari 2017
    Toppppeeertje we zijn apetrots op je! ❤️
  2. Antoon vd steen:
    Goedemorgen Annelijn,
    Hopelijk heb je een beetje goed kunnen slapen bij Karel en Antonia. Het was gisteren een indrukwekkende en zware dag voor jou maar zeker ook voor ons! Wat ben ik toch ontzettend trot op je dat je dit avontuur bent begonnen! Het is heel begrijpelijk dat het zwaar is!
    We werden bij thuiskomst weer ontzettend verrast door je! Heel lief! Zelfs Lennard en Martin had je 'ingeschakeld'! Super!
    Ik wens je een hele gezellige en fijne dag toe.
    En wat geweldig voor je dat Karel een vrije dag heeft genomen vandaag om met jou allerlei zaken te regelen en uit te zoeken.
    Ik kan niet uitleggen hoe fantastisch ik het vind dat Antonia en Karel er voor jou zijn. Echt een geschenk uit de hemel!!!
    Ben benieuwd naar het vervolg van je verhaal! Héél véél liefs mama - xxxx -
  3. Nicole:
    Lieve Annelijn,
    Je 1e nacht in een ander land, vreemd bed heb je gehad.
    Wat heb je jullie Pap en Mam leuk verrast, erg lief van je.
    Vandaag ga je al alles een beetje verkennen, fijn dat Karel en Antonia er voor je zijn.
    Een hele fijne dag en het is erg leuk om je reisverhaal zo te kunnen lezen.
    Veel liefs Tante Nicole en Ome Dennis
  4. Roxanne:
    Hee Ann!

Wat leuk om dit zo te lezen ;) De eerste nacht alweer overleefd? Ben benieuwd hoe het daar is! Hoe is het weer daar? Hoop wat mooier dan hier, het is vandaag maar een grijze dag. Ik wens je heel veel plezier de komende dagen en alvast succes op je stage! Ik ga nu ook weer lesgeven ;)

Tot volgende week!
    Liefs xx
  5. Leonie:
    Hoi Annelijn,
    Fijn dat je zo fijn onthaald bent door Karen en Antonia! Leuk om jou te kunnen volgen op deze site. Wij wensen jou een heel fijne tijd met mooie ervaringen in deze stage en ik weet zeker..you can do it!,
    Groetjes van de Steentjes Veghel.
  6. Mariette:
    Hoi Annelijn
    Fijn dat alles goed is gegaan, en dat je zo goed bent op gevangen door Karel en Antonia.
    Heel veel plezier en geniet er ook van
    Groetjes van ons uit teeffelen